آیا خیلی زیاد مطالعه می کنید؟


عضو نمیشی؟


نام کاربری
رمز عبور

:: رمز عبور یادت نیست!؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری

 

 

 

این افراد ممکن است بسیار دانا باشند و از هر چیزی بدانند و به بسیاری از سوالات پاسخ دهند، اما دست به اقدامی نمی زنند چون می خواهند قبل از شروع اطلاعات کافی بدست آورند و بعد اقدام کنند. 

خواندن و مطالعه کردن به طور کلی خوب و پسندیده است و همه ی ما برای موفقیت در زندگی به آن نیاز داریم، اما اگر کم کم به جایگزینی برای فکر کردن تبدیل شود و شما را از تفکر و عمل باز دارد، قطعا شما را از شناخت استعدادها و توانایی های تان و رسیدن به آنچه که برای آن آفریده شده اید و رسیدن به موفقیت محروم خواهد کرد.

به جمله ی جالبی از انیشتن برخوردم که مضمونش این بود:

 

 

 

خواندن زیاد بعد از یک سن مشخص، ذهن را از مسیر اصلی کار خود ( تفکر و خلاقیت ) بسیار دور می سازد. همه ی کسانی که خیلی زیاد می خوانند و از مغز خود بسیار کم استفاده می کنند، گرفتار ذهنی تنبل و ناتوان در فکر کردن خواهند شد. 

این جمله، دلیل عقب افتادگی بسیاری از مردم در زندگی را روشن می کند. در دین خودمان فرمایشات گهربار زیادی از ائمه (ع) درباره ی عملگرایی داریم. حضرت علی (ع) می  فرمایند: " کسی که کردارش او را به جایی نرساند، افتخارات خاندانش او را به جایی نخواهد رساند." و یا در جایی دیگر می فرمایند: " چه بسا دانشمندی که جهلش او را از پای در آورد، در حالی که دانش او همراهش باشد اما سودی به حال او نداشته باشد " . بسیار ساده شما زمان زیادی را صرف انجام تحقیقاتی می کنید که هیچ گاه به آن ها جامه ی عمل نخواهید پوشاند. کسی پیدا نخواهد شد که فواید مطالعه و تحقیق و یادگیری از دیگران را انکار کند، اما در بعضی مواقع شما باید تصمیم بگیرید که به اندازه ی کافی اطلاعات جمع آوری کرده اید و وقت آن رسیده که دست به کار شوید و آن ها را به مرحله ی اجرا درآورید. این مرحله می تواند شروع شغل و حرفه تان، نوشتن یک کتاب، تعمیر اتاق تان و ... باشد. شما عمر جاودانه و یا چند صد ساله ندارید. فرصت تان محدود است. بسیاری از مردم زندگی و عمر خود را صرف آماده شدن برای کارهایی که می  خواهند انجام دهند می کنند بدون آنکه واقعا آن کارها انجام دهند. گاهی اوقات بهترین فرصت ها همان هایی  هستند که شما را وادار به حرکت و فعالیت و انجام دادن کاری می کنند، بدون آنکه فرصتی برای جمع کردن اطلاعات داشته باشید.  آنها را به بهانه ی جمع آوری اطلاعات از دست ندهید.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:



:: چند نفر تا حالا خوندن : 259
|
امتیاز نوشته : 21
|
امتیازدهندگان : 5
|
کل امتیاز : 5
نگارنده : مهدی یاسایی
تاریخ : سه شنبه 23 اسفند 1390
مطالب مرتبط با این پست