هدف گزاری معنوی


عضو نمیشی؟


نام کاربری
رمز عبور

:: رمز عبور یادت نیست!؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری

همیشه این تصور در اشخاص به وجود می آید که اهداف شان الزاما باید مادی، منفعتی، درآمدی و به طور خلاصه این دنیای باشد. مثلا دست یابی به مقدار مشخصی ثروت برای خرید یک خانه یا اتوموبیل و یا قبولی در یک رشته ی تحصیلی خاص و یا رسیدن به تناسب اندام و سلامتی جسمی و ...

اما بیایید از امسال ( اگر تاکنون انجام نداده اید ) موازی هدف چینی مادی و این دنیایی، یک هدف چینی همزمان معنوی نیز برای خود مشخص کنید. اصلا به سود و زیان هدف چینی معنوی فکر نکنید، بلکه به این فکر کنید که می خواهید برای دل خودتان و برای آرامش روح و روان تان کاری انجام دهید.

ترتیب کارها هم دقیقا مثل هدف چینی مادی است. یعنی به خود بگویید باید تا آخر امسال به این اندازه خودم را از تعلقات مادی و زندگی دنیوی رها کنم و میزان دلبستگی های خودم به مسائل این دنیایی را به یک حداقل مشخص برسانم. بعد بیایید و هدف چینی های معنوی خود را با اهداف مادی گره بزنید و مثلا به خودتان بگویید که اگر توانستم تا آخر این هفته به این مقدار پول برسم، این مقدار مشخص از پول را به فلان شخص محتاج و نیازمند می بخشم و یا اینکه اگر موفق شدم این فصل کتاب را تا پایان امروز بخوانم دمی با خدای خودم خلوت خواهم کرد.

این نوع هدف چینی را قبلا بارها به شکل های مختلف تجربه کرده اید. قرارهایی که هنگام مواجهه با مشکلات در تنهایی خود با خدا گذاشته اید و به شکل نذر و تعهدهای درونی آن را پذیرفته اید و به آن ها با کمال میل عمل کرده اید را یادتان هست؟ این تعهدات امسال باید به صورت آشکارو مشخص و نه فقط هنگام برخورد با مشکلات به صورت بخشی از اهداف زندگی شما درآیند و شور و برکت آن در فعالیت های روزمره تان نمود پیدا کند. کافی است دفترچه ای موازی با دفترچه ی هدف چینی دنیایی خود دست و پا کنید و در آن برای هر روزو هر هفته و هر ماه خود یک هدف معنوی زیبا و الهی تعیین کنید. مثلا آخر هفته، همین طوری و بدون هیچ دلیل و بهانه ای به دیدار بزرگی از اهل خانه بروید، یا با یک مشت خشت ناقابل دیوار خراب خانه ی همسایه ی تنگدستی را مجانی و بدون هیچ چشمداشتی تعمیر کنید و یا حتی بدون اینکه وقت عبادتی فرا رسیده باشد خود را به مکانی خلوت در دامن طبیعت دعوت کنید و آن جا چند کلمه با خدای خود راز و نیاز کنید.

خواهید دید که همین هدف گزاری به ظاهر بی اجر و مواجب معنوی در زندگی شما و به خصوص در تحقق اهداف مادی و جسمی و دنیوی شما برکت و فراوانی خارق العاده ای را باعث می شود و کارها و امور زندگی شما به گونه ای پیش می رود که انگار هزارن فرشته از غیب در غیاب شما، هستی و کائنات را به گونه ای متحول می سازند که اهداف مادی و دنیوی شما سر زمان تعیین شده به نتیجه برسند.

اولین کسی که از هدف چینی معنوی امسال شما بهره مند خواهد شد خود شما هستید. آن نیروی نامریی که همیشه انتظار دارید در شبانه روز کنار شما باشدو حتی زمانی که خواب هستید امور زندگی را به نفع و خیر شما برگرداند، آن نیرو از طریق هدف چینی معنوی شما فراخوانده می شود و شما را ترک نمی کند. ( سهیلا ثقفی – موفقیت )

 

 

زیباترین حالت این هدف گزاری این است که کارهای خود را فقط و فقط برای رضای خدا انجام دهیم نه برای رسیدن به مادیات. فقط برای خدایی که همیشه ما را با لطف و مهربانی اش شرمنده می سازد و با وجود نافرمانی ما هنوز هم بسیار دوستمان دارد.  


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:



:: چند نفر تا حالا خوندن : 272
|
امتیاز نوشته : 19
|
امتیازدهندگان : 4
|
کل امتیاز : 4
نگارنده : مهدی یاسایی
تاریخ : چهار شنبه 24 اسفند 1390
مطالب مرتبط با این پست