تبر بت شكن حضرت ابراهيم (ع)


عضو نمیشی؟


نام کاربری
رمز عبور

:: رمز عبور یادت نیست!؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری

اما عده ي بسيار بسيار معدودي از ما به درس هاي آن دقت كرده و پي برده ايم.  نكات بسيار جالب و مفيدي در اين داستان وجود دارد كه مطمئنم شما را متحول خواهد كرد. همه ي ما شنيده ايم كه مردم زمان ابراهيم(ع) بت پرست بودند، اما ايشان همواره مردم را به يكتاپرستي مي خواند و علي رغم مخالفت ها و تهديدها در فرصتي مناسب با تبر خود بت ها را سرنگون ساخت كه درسي شد براي همه. حضرت ابراهيم(ع) نامش در تاريخ ماندگار شد چرا كه بر باورهاي خود استوار بود و با باورهاي غلط زمان خود مقابله كرد.

او قراردادهاي اشتباه شهر و ديار خودش را زير سوال برد و دليلي نديد كه به آن ها پايبند باشد وآن ها را  زير پا گذاشت ضمن اينكه احترامي را زير پا نگذاشت. حضرت ابراهيم(ع) يك انقلابي بود كه قانون ها و قراردادهاي اشتباه را تاب نمي آورد و عليه آن ها قيام مي كرد. دليلي نداشت كه تاب بياورد. آدم هايي تاب مي آورند كه فكر مي كنند با اين قانون ها و قراردادها مي شود كنار آمد و با آن ها زندگي كرد.

انسان هاي بزرگ هيچ گاه در بن بست نمي مانند؛ چرا كه معتقدند يا راهي خواهيم يافت يا راهي خواهيم ساخت. او به كسي بي احترامي نكرد؛ تنها به قانون هاي غلط بي احترامي كرد. براي زير پا گذاشتن قانون ها و باورهاي اشتباه نيازي به بي احترامي نيست، هست؟ يادت باشد اگربه سنت ها و باورها و قانون ها و مرزهاي غلط قبيله و قوم و شهر و كشور و سرزمين و كيش و آئين خودت بچسبي و هيچ وقت از خودت نپرسي كه " چرا؟ " به جايي نمي رسي.

با باورها و قانون هاي غلط به جايي نخواهي رسيد حتي اگربيشتر مردم شهر تو به آن ايمان داشته باشند. بيشتر مردم سرزمين تو مطمئن اند كه پول خوب نيست. اما واقعا پول خوب نيست اين غلط است. بيشتر مردم شهر و سرزمين تو فكر مي كنند كه فرزندانشان بايد نازپرورده باشند و كم و كسري نداشته باشند. آيا اين درست است؟ بيشتر مردم سرزمين تو گرفتار اين آئين اشتباه هستند كه با سنت هاي غلط، حاشيه هاي ازدواج را براي فرزندان و عزيزانشان سخت تر و پررنگ تر از خود ازدواج كنند. آيا اين درست است؟ اگر حضرت ابراهيم(ع) بود چه مي كرد؟ خب، معطل چه هستي؟ تو هم همان كار را بكن.

اول اين قانون ها و باورها رو براي خودت بشكن. دوم طرحي نو درافكن و به حرف قلبت گوش كن. سوم اينكه با صداي بلند بگو كه اين قانون ها و باورها رو شكسته اي و هيچ مشكل خاصي هم برايت پيش نيامده؛ تازه زندگي بهتري هم داري. ديگران بايد بدانند كه تو اين كار را كرده اي و مشكلي هم پيش نيامده است كه هيچ، تازه درها و راه هاي تازه اي هم باز شده اند.

عيسي محمدي

 


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:



:: چند نفر تا حالا خوندن : 167
|
امتیاز نوشته : 28
|
امتیازدهندگان : 6
|
کل امتیاز : 6
نگارنده : مهدی یاسایی
تاریخ : یک شنبه 15 آبان 1390
مطالب مرتبط با این پست