جنگيدن با بدي الزاما تو را به خوبي نمي رساند !!


عضو نمیشی؟


نام کاربری
رمز عبور

:: رمز عبور یادت نیست!؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری

خيلي از دانشجويان و دانش آموزان گمان مي كنند كه اگر ارتباط خود با بقيه ي همكلاسي ها را كم كنند و خود را در يك اتاق بسته زنداني كنند و همه ي وسايل تفريحي و سرگرمي را از دور و بر خود دورسازند، مي توانند به درسخوان ترين عضو كلاس تبديل شوند. حال آنكه وقتي همه ي اين كارها را انجام مي دهند و تمام وقت خود را روي جنگيدن با بي نظمي و به قول خودشان عوامل مزاحم صرف مي كنند موقع مطالعه كه مي شود از خستگي خوابشان مي برد و فهم كامل درس ها را به روز بعد ديگري محول مي كنند. آنها تمام  طول ترم را با عوامل ضد درس و ضد مطالعه جنگ مي كنند و آخر سر مثل همان ضد درس ها نمره ي پائين به دست مي آورند! چرا؟ چون فريب خورده بودند و گمان مي كردند كه جنگيدن با منفي ها الزاما آن ها را به مثبت ها مي رساند. در حالي كه براي دستيابي به نمره هاي مثبت بايد تمركزشان روي برنامه هاي دقيق مطالعاتي و روش هاي يادگيري مي بود.

اين ديدگاه در همه ي امور زندگي قابل تعميم است. مثلا اگر مي خواهيد كانون گرم خانواده ي خود را حفظ كنيد و شريك زندگي تان را از دست ندهيد، خوب به جاي جست و جوي سياهي در در رفتار و گفتار و افكار همسرتان و به جاي اينكه دائم مچ گيري كنيد و ناتواني ها و ضعف هاي اورا به رخش بكشيد با او رفيق شويد. به جاي محكوم كردن و ايجاد يك رابطه ي پر از شك و ترديد و بدبيني به جستجوي يافتن روش هايي براي عاشقانه كردن روابط خود با او باشيد. خواهيد ديد كه وقتي نوع رابطه اصلاح مي شود خود شريك زندگي به عنوان بزرگترين نگهبان رابطه ي زناشويي از شما حتي در غياب تان دفاع مي كند.  

پس يادتان باشد:

براي رسيدن به خوبي ها تنها مبارزه با بدي ها كافي نيست، بلكه بايد رو به سمت خوبي ها نموده و آن ها را با رفتارهاي مان ابراز كنيم.

 


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:



:: چند نفر تا حالا خوندن : 152
|
امتیاز نوشته : 33
|
امتیازدهندگان : 7
|
کل امتیاز : 7
نگارنده : مهدی یاسایی
تاریخ : سه شنبه 17 آبان 1390
مطالب مرتبط با این پست